امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
سال جهش تولید با مشارکت مردم

یادمان شهید گمنام در پارک بزرگ شهر اشکذر احداث می شود

یادمان شهید گمنام در پارک بزرگ شهر اشکذر احداث می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری اشکذر، با حضور امام جمعه، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اشکذر، نشست همفکری پیرامون ارائه برنامه های پیشنهادی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دفتر شهردار برگزار شد.


شهردار اشکذر گفت: شهرداری همواره با اختصاص بخشی از اعتبارات خود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر اقدام نموده است.


دهقان منشادی به مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و افزود: ساماندهی گلزار شهدا، نصب تمثال شهدا در خیابان امام خمینی(ره)، دیوار نگاره ایثار و مقاومت، نصب تابلو شهدا در معابر شهر و اختصاص بخشی از تبلیغات شهری به حوزه ایثار و شهادت  از جمله مهمترین این اقدامات بوده است.


وی به آغاز عملیات ساخت یادمان شهید گمنام در پارک بزرگ شهر اشاره و ضرورت اجرای این پروژه را جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به مقام والای آنها دانست.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: باید در مسیر شهدا ثابت قدم بوده و رسالت خود را در قبال این حقایق نورانی به خوبی انجام داد.


سرهنگ زارع با بیان اینکه پیکر مطهر شهدای گمنام در یادمانی که از قبل تعیین و مصوب شده تدفین می شود عنوان کرد: این اقدام بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در کلیه مناطق استان دنبال می شود.


وی خاطر نشان کرد: اخیرا در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه استقبال  و تدفین از شهید گمنام  در پارک کوهستان، مصلای نماز جمعه محمدآباد شهرستان یزد، منطقه گردشگری باقرآباد شهرستان بافق، میدان سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی شهرستان بهاباد وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان انجام شده است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد با ساخت یادمان شهید گمنام در پارک بزرگ پارک بزرگ شهر اشکذر برنامه های  متعدد فرهنگی و مذهبی در این محل دنبال شود.
سرهنگ زارع درپایان اعلام آمادگی کرد در صورت بهره برداری از یادمان شهید گمنام پارک بزرگ شهر تا پایان سال، پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در اردیبهشت ماه در اشکذر تشییع می شود.
 

تصاویر
تاریخ : 19 دی 1402
شماره تماس :
03532722224
ایمیل :
info@ashkezar.com